16 Nisan 2014 Çarşamba

Vücut Kitle İndeksi Hesaplama

Merhaba Arkadaşlar :)



 Vücut kitle indeksi nedir ilk önce bunu cevaplamalıyız bence.Vücut kitle endeksi yetişkin bir insanın kilosunun boyuna göre normal olup olmadığını gösteren bir parametredir.Yani obeziteyi tanımlamak için kullanılıyor.Eğer Vücut Kitle İndeksiniz  25.00'ın üzerindeyse şişman  ;30.00'ın üzerindeyseniz obez oluyorsunuz.Kendi durumunuzu bilmeniz önemli bence.Biraz sonra hesaplama yöntemini vereceğim ama eğer 30.00'ın üzerinde olursa doktora gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum :)
Gelelim hesaplamaya.Ağırlığınızı, boyunuzun karesine böleceksiniz. Diyelim ki, 80 kilosunuz ve 1.60 boyundasınız. 1.60'ın karesi (1.60X1.60) 2.56'dır. 80'i 2.56'ya böldüğünüzde ortaya çıkan 31.25 kilogram/metrekare sizin vücut kitle endeksini gösterir
·          

Vücut kitle indeksini hesaplamışken bir günde almanız gereken kaloriyi de hesaplayalım.Hep bir kadının ortalama alması gereken 2000 kalori derler ama ben buna inanmıyorum.Kişiden kişiye değişir.Herkesin boyu,kilosu,yaşı aynı değil ya canım :)

·         Kadınların günlük alabileceği kalori miktarı:
·         655 + 9.6 X (kg cinsinden ağırlık) + 1.8 X (santim cinsinden boy) - 4.7 X (yaş)
·         Erkeklerin günlük alabileceği kalori miktarı:
66 + 13.7 X (kg cinsinden ağırlık) + 5 X (santim cinsinden boy) - 6.8 X (yaş)

Mucize çok çalışmanın diğer adıdır.Bunu unutmayın.Fit kalın :)


Yorum bırakmayı ve bloguma abone olmayı unutmayın :)

1 yorum:

  1. Mucize diye bir şeyin olmadığını kanıtladığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil