10 Şubat 2014 Pazartesi

Sivilcenizi Tanıyın!/Sivilceniz size ne söylüyor?

Son zamanlarda yeni yeni popüler olmaya başlayan bir şeyde yüz haritası.Sorumuzu yine soralım yüz haritası nedir? Yüz haritalama bugünlerde birçok dermatoloji kliniğinde eski Çin ilaçları ve Ayurvedayla-eski hindu hekimlik ve uzun yaşam sanatı- birlikte kullanılan,vücudun bölümlerinin diğer yerleriyle olan bağlantısını gösteren bir sistemdir.Kısaca, yüzünüzü bir harita gibi düşünüp sivilce nedeniyle iz kalan yerlere  X işareti koymak gibi diyebiliriz.
Her bölgedeki sivilce başka şeyi ifade ediyor.

Haritamız burada.İşte artık haritamızı çözmeye başlayabiliriz! :)

1 & 2: Sindirim sistemi-Daha az fastfood yiyin,yemeklerinizde ki yağ oranını düşürün,daha fazla su için.

3 Karaciğer:Alkolü,yağlı yiyecekleri ve mandıra ürünlerinden uzak durun.Bu bölgede gıda alerjileri kendilerini daha çabuk gösterirler.Bunların yanı sıra her gün 30 dakika egzersiz yapın ve karaciğerinizi dinlendirmek için yeteri kadar uyuyun.

4 & 5 & 7 & 8 Böbrekler: Göz altı morlukları da dahil olmak üzere göz çevrenizdeki her leke,her sivilce susuz kaldığınızı işaret eder!

6 Kalp : Tansiyonunuzu ve vücudunuzdaki B vitamini miktarını kontrol ettirin.Baharat tüketimini azaltın,et yemeği bırakın ve daha fazla temiz hava alın.Bunun yanında ''kötü yağları'' ''iyi yağlarla'' değiştirerek kolesterolünüzü düşürebilirsiniz.Fındık,avakado,balık,keten tohumu yağı iyi yağlara örnektir :)

9 & 10 Solunum sistemi: Sigara mı içiyorsunuz? Alerjiniz mi var? Bu bölge her ikisini de ilgilendiriyor.Vücudunuzu zorlamayın,şekeri kesin, daha sık temiz hava alın.Başka unutulmaması gereken şeyde bu bölgedeki sorunların en büyük suçluları kirli cep telefonları,yastık kılıfları'dır!

11 & 12: Hormonlar: Bu bölge vücudunuzdaki stres ve hormonal değişimlerinin etkili olduğu bölgedir.İkisi de kaçınılmaz olsa da,yeteri kadar uyuyarak,yeteri kadar su içerek,yeşil bitkiler yiyerek bu etkisi azaltabilirsiniz. Regl döneminde genellikle bu bölgede sivilce çıkar.

13: Mide: Lif tüketiminizi arttırın,Bitkisel çaylar içerek vücudunuzdaki toksin oranını düşürün.

14 Diğer hastalıklar: Kendinizi yormayın,Yogaya gidin,dinlenin,bol bol su için.

Artık sivilceniz çıktığında,yüz haritanıza bakarsınız. :) Sadece sivilcenizin çıkması,akciğerinizin hasta olduğu anlamına gelmez tabi ki ! :))

Yorumlarınızı bekliyorum :) Kanalıma abone olmayı unutmayın  :)

Kaynak;thebeautygypsy.com/what-is-your-acne-telling-you/








3 yorum:

  1. Bu konuyu ben de post yapacaktım ama sonra vazgeçtim. Biraz araştırdığımda bazı kaynaklarda (aşağı yukarı benzer olmakla birlikte) farklı bilgiler gördüm. bazı kaynaklar yüzün bölgeleri için farklı organları/sistemleri işaret ediyordu. ama bence kesinlikle sivilceler bize bir şeyler anlatıyor. dermatologların dikkatini de çekmiş midir acaba???
    teşekkürler post için

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok iyi geldi bu yazı araştırıp bulacağım bir konu değildi ama bilgilenmek gerekli bu yüzden bizim için araştırdığın için teşekkürler canım :)
    Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. .benimde 9 ve 10 da acayip izler var. böyle alttan alttan çıkıyor ucuda olmuyor genelde. Sigara desen anca haftasonu 1-2 oda yarısında atıyorum. Bende yanak kısmı karaciğerden dolayı biliyordum ama solunum çıktı. Düzenli olarak temizliyorum clinique anti blemish yüz yıkama jeliyle. Birde olay'ın arkadaşımdan aldığım bir toniği var. Onu kullanıyorum. Şimdilik iyi geldi gibi :)

    Bana da beklerim.
    fashiongurusu.blogspot.com

    YanıtlaSil